چرا امسال شیوه بازاریابی در نمایشگاه فرش ماشینی تهران فرق کرده است
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

برای شرکت های تولید کننده فرش ماشینی اواسط هرسال فرصتی پیش میایید که انها میتوانددبا استفاده درست و کاربردی از ان تقریبا تولید تمام سال خود رابه فروش برسانند. این اتفاق بزرگ برگذاری نمایشگاه فرش ماشینی تهران است. ما امروزمیخواهیم در این مطلب به بررسی نمایشگاه بین المللی تهران وتا ثیرات ان بر فروش و کیفیت فرش ماشینی را بررسی کنیم.

درسال های نه چندان دور که سایه سنگین تحریم های امریکا بر روی سرکشورما ایران نبود این نمایشکاه با شور و شوق بیشتری انجام میشدوجز نمایشکاه های برتر دنیا به حساب می اند . اما امروزه به دلیل مشکل تحریم ها و همچنین مشکل که جهان به تازگی با ان رودروشده است یعنی کرونا از میزان شور وشوق ان تا حدودی کاسته شده است.با ادامه مطلب همراه ما باشید

تاثیر نمایشگاه تهران بر میزان فروش شرکت های فرش ماشینی

نمایشگاه تهران مانند یک دریایی از مشتری برای شرکت ها عمل میکنند.و شرکت ها سعی دارند به طرق مختلف مشتریان را به سمت محصولات خود جذب کنند. از دکوراسیون نمایشگاهی شیک گرفته تا قراردادن کافی شاپ در غرفه خود. شرکت ها برای اینکه در این عمل موفق باشند معمولا سه گروه فروشنده برای مجموعه خود در نظر میگیرند .دسته ول که مهترین دسته این مجموعه است مسول جذب مشتریان صادراتی است .این دسته از افرادمعمولا بیشتر زمان خود را برروی جذب افراد میگذارند که از کشورهای عراق،پاکستان،افغانستان و... امده اند میگذارند . اگراین افراد در زمینه جذب موفق باشندمیتوانند کل فروش شرکت را تضمین کنند و باعث پیشرفت شرکت شوند.

دسته دوم افرادی هستند که برروی مشتریان عمده بخر داخلی سرمایه گذاری میکنند این افراد معمولا بنکداران را از قبل شناسایی کرده و برای انها دعوت نامه ارسال میکنند و انها رابه بازدید از غرفه خود دعوت میکنند. این افراد معمولا مشتریان دسته خود را اماده برقراری رابطه های بلند مدت میکنند و شرایط همکاری را به انها توضیح میدهند.

دسته سوم افرادی هستند که معمولا مشتاقان خرید فرش ماشینی کاشان را که به صورت خانوادگی در نمایشگاه حاضر شده اند را جذب میکنند این شرکت ها در این روش معمولا به دو صورت عمل میکنند. انها یامحصول را در همان مکان به فروش میرسانند و مبلغی رابه  عنوان بیعانه دریافت میکنندو بعد از تولید فرش ماشینی اقدام به ارسال وتسویه حساب میکنند و یا با ارایه کد های تخفیفی این افراد را برای نمایشکاه ها و نمایندگی های سطح شهرستان ها میفرستند .شیوه فروش تکی در این نمایشکاه معمولا توسط عده کمی از نمایشگاه داران انجام میشود

تاثیر نمایشگاه فرش ماشینی برروی کیفیت فرش ماشینی گونه است؟

رقابت در هرصنعت باعث پیشرفت ان صنعت میشود.در صنعت فرش ماشینی نیز نمایشگاه بین المللی تهران مکانی برای رقابت تولید کنندگان فرش ماشینی است. تولید کنندگان فرش ماشینی در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود رابه نمایش میگذارند. بنابراین در اولین مرحله رقابت در طرح فرش صورت میگیرد.طرح های فرش ماشینی جدید باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل ایرانیان مشود .رقابت  در مرحله دوم در کیفیت صورت میگیرد .درنمایشگاه های بین المللی تهران همچون نمایشگاه های دموتکس  غرفه ها در کنار هم قرار دارند این باعث میشود تا مشتریان امکان مقایسه محصولات راداشته باشند.بنابراین باید شرکت ها تمام سعی خودرا انجام دهند تا فرش انها بدون پرز باشد واز نخ های اکرلیک باکیفیت تهیه شده باشد در ضمن نخ هاباید کاملا هیت ست باشند تا با قراگیری درمراحل تولید فرش ماشینی دچار اسیب نشوند.

بنابریان شرکت ها باید کیفیت تولید فرش ماشینی خود رابالا ببرند.رقابت بعدی در زمینه فعالیت های دانش بنیان است .در این نمایشگاه ها معمولا شرکت ها برای ایجاد مزیت رقابتی در بازاریابی به سراغ فعالیت های دانش بنیان میروند دراین فعالیت ها معمولا فرش ها ضد اب ضد چرک و....میشوند. یکی از مکان هایی که دانشجویان میتواند محصولات خود را درزمینه صنعت نساجی ارایه دهند نمایشکاه بین المللی تهران است

خرید اینترنتی نقطه عطف نمایشگاه امسال

امسال به نظر میرسد که خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان محل رقابت باشد. شرکت ها تمام سعی خودر ا در جمع اوری لید ها خواهند کرد انها باید تمام سعی خودرا انجام دهند تا شبکه های اجتماعی خود نظیر توییتر،تلگرام و اینستاگرام خود و در صدر انها سایت خود را تبلیغ کنند .امسال نمایشگاه تهران محلی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهد بود.مدیران فروش به خوبی میدانند که اینده بازار در سمت بازاریابی دیجیتال هست بنابراین از حالا به دنبال پرورش بازاریابی دیجیتال هستند. بسیاری از انها قبل از شروع نمایشگاه تهران وارد برگذاری کمپین های دیجیتال شده اند.انها با تولید محتوای مفید و بیان مزایا خرید انلاین فرش نسبت به خرید به روش سنتی سعی در گسترش فروش مستقیم دارند. شرکت های تولدی در سایت های خود بیشتر تمرکز را برروی مزیت های خرید انلاین گذاشته اند. مزیت های اساسی مانند تفاوت قیمت فرش 1200شانه کاشان درخرید به روش سنتی وانلاین.بستر دیجیتال به زودی جایگاه خرید سنتی را خواهد گرفت وشرکت های تولید به این موضوع کاملا واقف هستنند. انها با انجام تبلیغات برای صفحه های اجتماعی خود باید یک گام بلند رو به جلو بردارند قطعا اگر این حرکت صورت نگیرد در اینده نه چندان دور انها مجور به انجام هزینه های گزاف جهت انجام تبلیغات خواهند شد 





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: